That first damn week - Reisverslag uit Loughborough, Verenigd Koninkrijk van Sylvana Poelstra - WaarBenJij.nu That first damn week - Reisverslag uit Loughborough, Verenigd Koninkrijk van Sylvana Poelstra - WaarBenJij.nu

That first damn week

Door: Sylvana Poelstra

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

03 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Loughborough

ENGLISH BELOW

Hier zit ik dan achter mijn laptop mijn eerste blog post te typen. Ik ben nu twee weken in Loughborough, en wat waren me dat voor twee weken zeg. Ik ben voordat mijn stage begon een weekje eerder verhuisd om een beetje de omgeving te leren kennen en om te wennen, en ik moet je zeggen, ik ken nu iedere winkel van binnen en buiten uit m’n hoofd.
Die eerste week was echt een hel. Ik bedoel, natuurlijk heb ik wel wat leuke dingen (bijvoorbeeld naar de film) gedaan, maar het was vreselijk. De scholen beginnen hier pas in oktober dus er was nog niemand in mijn appartement, en dus zit ik helemaal alleen. Ik sliep slecht, at niet (goed voor die extra kilootjes), en verveelde me de pleuris. Eerlijk gezegd heb ik heel vaak op het punt gestaan om gewoon naar huis te komen. Maar toen kwam week 2…
Op dinsdag 30 augustus begon mijn stage bij Apple Language Courses. Dit bedrijf organiseert taalcursussen over de hele wereld voor jong en oud (http://applelanguages.nl/ ). Ik keek er ongelooflijk naar uit, dus hoopte dat het niet tegen zou vallen. En gelukkig deed dat het ook niet! Als bedankje had ik een mandje meegenomen met allerlei Nederlandse dingen, met natuurlijk stroopwafels (of, zoals het hier wordt uitgesproken stroeepwaffles) erin. Er werd gelukkig enorm enthousiast op gereageerd.
Toen begon mijn eerste werkdag. Ik kreeg een eigen desk, computer en telefoon aangewezen en mocht beginnen met een aantal pagina’s van de site te vertalen. In de loop van de week, mocht ik steeds meer dingen gaan doen. Ik werd administrator van de Facebooksite, mocht blogs vertalen en gelijk posten op de site, kreeg dingen uitgelegd over het boekingssysteem en mocht (lees: moest :) ) zelfs een paar telefoontjes plegen.
Ik ben enorm dankbaar dat ik uiteindelijk bij dit bedrijf terecht ben gekomen. Het is niet alleen leuk werk om te doen, maar het is team is ook nog eens fantastisch. Er zijn nog wel momenten waarop ik het moeilijk heb (voornamelijk buiten stage), maar deze worden gelukkig steeds minder. Ik hoop dat ik in de loop van de stageperiode nog meer taken op me mag nemen, en dat het een mooie tijd wordt.
Zo, dit was alweer mijn eerste blog post. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Like ook de Facebook pagina van Apple:

https://www.facebook.com/applelanguages/?fref=ts




Here I am, sitting at my desk, writing my first blog post. I've been in Loughborough for two week now, and what a two weeks that have been! I moved a week early than my internship started, just to explore the neighbourhood and to get used to it all, and I have to say: I now know every shop from the inside and outside.
That first week really was a hell. I mean, sure I did some nice things – like going to the movies – but it was horrible. University haven’t started yet, so I’m all alone in my apartment. I couldn’t sleep, didn’t eat at all (which is good for those few extra kilo’s :) ). I just was so bored. To be honest, I almost went home. And then there was week 2…
My internship at Apple Language Courses started on August 30. It’s a company that organises language courses (what’s in a name) all over the world for young and old. I was really forward to it, and also really hoping that it wouldn’t be a disappointment. And thank god, it didn’t!
As a little thank you I brought a little basket with some typical Dutch treats, and of course I put some ‘stroopwafels’ in it. I think they really liked it.
This is the beginning of my first day at work. I got appointed my own desk, computer and phone and was asked to translate a few pages on the website. During the week, I was allowed to do more and more things. I was made administrator of the Facebook page, started translating some blogs on the website, they explained some things about the booking system and I was even allowed (read: had to ) to make a few phone calls.
I’m really grateful for getting an internship at this company. Not only the job is great, but the team I get to work with is just fantastic too! Of course there are still some moments that I just can’t take it anymore and want to go home (mostly outside the office), but I’m glad these are getting less. I’m hoping that during my internship I get to more different tasks, and that it will be an amazing time.
This is the end of my first blog post. I’ll keep you all posted. And don’t forget to like the Facebook page of Apple Languages:

https://www.facebook.com/applelanguages/?fref=ts

Tags: Loughborough

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Loughborough

Sylvana

Volg hier alles over mijn buitenlandstage in Loughborough, UK.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 1945

Voorgaande reizen:

22 Juli 2016 - 22 Februari 2017

Mijn stage in Loughborough

Landen bezocht: