Bellen met Isis / Calling with Isis - Reisverslag uit Loughborough, Verenigd Koninkrijk van Sylvana Poelstra - WaarBenJij.nu Bellen met Isis / Calling with Isis - Reisverslag uit Loughborough, Verenigd Koninkrijk van Sylvana Poelstra - WaarBenJij.nu

Bellen met Isis / Calling with Isis

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

11 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Loughborough

ENGLISH BELOW
-----------------------------------------------------------------------------------------

Hoi! Hier ben ik weer. Het is het einde van mijn derde week alweer en het gaat steeds beter met me! Ik heb nu alweer twee weken stage erop zitten en ik vind het nog steeds leuk. Jeej! Naast het vertalen van de blogs, heb ik de afgelopen week veel nieuwe dingen geleerd. De andere stagiairs hebben me uitgelegd hoe je de boekingen moet verwerken en hoe je de facturen controleert. Het klinkt misschien een beetje saai, maar ik vind het echt leuk om te doen. Ook heb ik een aantal telefoontjes moeten plegen, en ook al stribbelt elke vezel in mijn lichaam tegen, zelfs dit begin ik leuk te vinden. Een van de grappigste dingen die ik heb opgemerkt is dat er inderdaad ontzettend veel thee wordt gedronken op kantoor. Ik dacht eerst dat dit echt een vooroordeel was over Engeland, maar het is echt zo!

Vrijdagavond ben ik samen met een paar collega’s naar Nottingham gegaan als afscheid van twee stagiairs. Helaas was een stagiair ziek dus zijn we met z’n vieren gegaan. We zijn gaan eten bij een vegetarische bar: The Alley cafe, een hele ervaring voor een vleeseter! Ik nam de Falafel burger, en het smaakte best ok (hoewel ik toch liever een stukje vlees heb). Na afloop van het eten, gingen we nog iets drinken. En na een hele discussie (Ja, mij maakt het niet uit) kwamen we uit bij een leuke bar. Er zou live muziek zijn, dus namen we een drankje en we wachtten even. Op een gegeven moment kwamen er een jongen en een meisje uit Manchester het podium opgelopen, en begon het optreden. Ik weet nog dat het eerste nummer ‘A lot of kettles’ heette. Toen ze begonnen te spelen, keken wij elkaar aan en schoten we allemaal in de lach. Het was zo’n vreemde muziek, alsof je bij een live voodoosessie zat. We dronken onze drankjes op en gingen naar een ander café. Het was zeker een avond vol ervaringen!

Buiten stage gaat ook steeds beter met me, ik kan zelfs weer ontbijten. Soms heb ik nog wel een vreemd gevoel. Ik wilde laatst bijvoorbeeld ontzettend graag naar de Aldi, echt raar. Ik ben eindelijk niet meer alleen in mijn appartement. Er zijn nu drie meisjes hier komen wonen. Ik heb met eentje een echt gesprek gehad, de andere heb ik nog niet veel gezien en een meisje is heel verlegen dus die heb ik nog niet veel gesproken. Ze wonen wel hier, maar zijn nog veel weg. Eind oktober komt er nog een meisje bij en dan zijn we compleet. Tegen die tijd begint de universiteit ook en dan zal ik ze wel vaker zien. We hebben wel al een groepsapp. Ik heb een heel leuk gesprek gehad met een van mijn huisgenootjes, Alex. We hadden het over Halloween en Carnaval, maakten al gelijk plannen om een keertje uit te gaan, hadden het over slechte televisieprogramma’s en kwamen erachter dat er in ons hele appartement wel één hele hetero zit. Soort zoekt soort zullen we maar zeggen dan.

Zaterdag had ik allerlei plannen waar uiteindelijk niks van terecht is gekomen omdat ik om 5 uur (!?!) wakker werd. Het was vrijdagavond niet eens zo heel laat geworden, maar blijkbaar had ik de slaap nodig. Ik werd wakker met het gevoel dat het een uur of 10 moest zijn, ik keek op mijn telefoon en schrok me kapot. Het was al vijf uur ’s middags! Echt een vreemde dag.

Al met al moet ik zeggen dat het vergeleken met die eerste week echt beter met me gaat. Het is leuk op stage, heb gezellige huisgenoten en vind het steeds makkelijker om mijn weg te vinden hier.

Voor nu zeg ik cheers en tot volgende week! Kusjes vanuit Loughborough.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hi, here I am again! This is already the end of my third week and it’s getting better and better with me! I’ve already survived two weeks of my internship and I still like it. Yay! Beside translating the blogs, I have learned how to do a lot of new things. The other trainees had taught me how to process bookings and how to check the invoices. It maybe sounds a bit boring, but I really like to do it. I also made a few phone calls, and although every fiber in my body says no, I even start to like doing that too. One of the funniest things that I’ve noticed is that at work they drink a lot (A LOT) of tea. I always thought that that was a stereotype of England, but it’s really true.

Friday night I went to Nottingham with some of my colleagues as a goodbye party for the two leaving trainees. Unfortunately one of the trainees was feeling sick, so we were just with the 4 of us. We ate at a vegetarian bar called The Alley cafe, a true experience for a meat-eater! The food was fine, although I rather have a steak. After that, we wanted to get a drink somewhere. And after a whole discussion (No, I don’t mind either where we go to) we went to a nice bar. There was supposed to be live music, so we ordered a drink (thanks Catherine!) and waited for a while. Then a lad and a girl joined the stage and started doing their thing. I remember the song was called ‘A lot of kettles’ and when they started playing my colleagues and I looked at each other and started laughing. It was such weird music, as if you’re witnessing a live voodoo session. So we quickly finished our drinks and went to another café. It was truly a night full of experiences.

Also my personal life is getting better and better, I even managed to eat breakfast this week! Sometimes I have this really strange feeling like I really want to go to a typical Dutch store, really weird. And I’m finally not alone in my apartment anymore. Three girls now have joined me. With one of them I had a nice conversation, the other one I haven’t really spoke to yet and the last girl is really shy so haven’t talked to her either. Even though they started living here, they’re still gone a lot. By the end of October another girl will join us and then we’ll be complete. Around that time university will start, so I probably see them more often. We already made a group chat, which is nice. I had a really fun conversation with one of my roommates called Alex. We talked about Halloween and Carnaval, we made plans to go out sometimes, discussed some really bad TV-shows and we found out that in our apartment, expect for one girl, we’re all gay. I guess it attracts…

Saturday I had all these plans, but I ended up doing nothing at all because I woke up at 5 pm (!?!). we didn’t even made it that late Friday night, but apparently I needed the sleep. I woke up with the feeling that I must’ve been somewhere around 10 am, I checked my phone and I was shocked. Turned out it was already 5 pm! It was a really strange day.

All by all, I have to say that it’s getting better and better with me, especially compared to that first week. I really like it at work, I like my roommates (so far) and I’m starting to find my way in Loughborough.

Cheers for now and speak to you next week! Kisses from Loughborough.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Loughborough

Sylvana

Volg hier alles over mijn buitenlandstage in Loughborough, UK.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 962
Totaal aantal bezoekers 1937

Voorgaande reizen:

22 Juli 2016 - 22 Februari 2017

Mijn stage in Loughborough

Landen bezocht: